Kõik tahavad, et neid märgataks... mitte valedel põhjustel. Cosmo kolumnist ja «Morning Joe» kaassaatejuht Mika Brzezinski toob välja vead, mille otsa võid kergesti komistada.
Piinlikud võtted, mida tasub tööl vältida
Teiste juttu sekkumine
Kaks inimest arutavad sinu kuulderaadiuses omaette vaiksel häälel mingit probleemi – vahet pole, kas see on isiklik või tööalane – ning sa oled veendunud, et tead, kuidas seda lahendada. Proovi vastu panna tungile hakata kaasa rääkima lihtsalt sellepärast, et sa seda vestlust pealt kuuled. Nad ei ole ju palunud sinu abi oma mure lahendamisel! Üsna kindel on ka see, et neid häirib, kui võõras inimene sekkub nende eravestlusesse.
Kellegi kopeerimine
Mul oli assistent, kes jäljendas kõike, mida ma kandsin. Ta ostis samasuguse käekella kui minul, kandis minuga ühesugust soengut ning hankis isegi samasugused jooksutossud. See muutis mind väga närviliseks. Jah, sa võid oma ülemuse stiilist küll midagi üle võtta (kui tema käib kostüümis, ära kanna teksasid), näitamaks, et saad aru kontorikultuurist ja sobitud meeskonda. Kuid muidu jää siiski iseendaks – ära röövi kellegi välimust!
Juhuslik kiitlemine
Päris kindlasti peaksid tõstma käe ja suu lahti tegema, kui soovid midagi teiste jutule lisada. Kuid ära tunne, et sul on vaja ennast igas vestluses tõestada. Kui su ülemus alustab esmaspäeva hommikul koosolekut sõnadega: «Loodan, et kõigil oli tore nädalavahetus...,» võid lihtsalt naeratada ja noogutada, selle asemel et hakata seletama, et sa said endale uue telefoni, käisid kontserdil või rääkisid mõne oma ala tähtsa isikuga. Kui hakkad nimesid loopima või raiskad inimeste aega, ei ole see muljetavaldav vaid tüütu.
Oma järgmise tööalase sammu ülekavandamine
Bossiga vesteldes proovi mitte liiga palju rääkida oma suurtest plaanidest, mis sul on lähiajaks, või kõvemast töökohast, kuhu soovid firmas jõuda – see teeb maha seda ametit, mis sul juba on. Kui ma CBSis töötasin, ütles kanali president mulle, et tema jaoks oli nii värskendav kuulda, kui väga ma oma tööd armastasin, et tal tekkis tahtmine anda mulle uusi väljakutseid, kuna ma ilmutasin niivõrd palju indu ja rõõmu.
Hilinemine
Väldi selle rõhutamist, et sul on kiire. Planeeri oma aega nii, et jõuaksid igale õhtusöögile, lõunale, kohtumisele, kohvile ja konverentsile kolm minutit enne kokku lepitud kellaaega. Õppisin seda aastaid tagasi, kui olin ärilõunal mõnede Manhattani kõige tähtsamate ja mõjukamate naistega. Minu päevaplaanis oli tekkinud arusaamatus ning jõudsin kohale alles siis, kui lõunasöök oli juba käimas. Nende ülihõivatud naiste nägusid nähes oli mul kohutavalt piinlik, et olin lasknud neil enda järele oodata – ma ei korda seda viga enam iial.
Tööl sosistamine või lärmamine
On imetore, kui naudid oma tööd ja teed seda nii, et ka teised sellest aru saavad, kuid las su tegevus ja professionaalsus räägivad enda eest – ära kuuluta seda kõvahäälselt teisi häirival moel. Naera, kui on põhjust, kuid mitte nii laginal, et pilgud sinule pöörduvad. Tea, et kolleegiga sosistamine võib teised töökaaslased ärevaks muuta («Kas nad räägivad minust?»). Ära räägi liiga kõva häälega, nii segad kontorikaaslasi! Kui sa sellest ise aru ei saa, siis võiksid igaks juhuks teistelt üle küsida.