Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Moeblogi: prossid on jälle tegijad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Chaneli erikollektsioon.
Chaneli erikollektsioon. Foto: Erakogu

Moeblogija Anni Jürgenson annab teada, et Pariisi on tabanud prossivaimustus, ja et Chaneli moemaja vallutas Salzburgi.

Prosside ja rinnanõelte kandmine ei pruugi kuigi populaarne olla, kuid Pariisi disainerite duo Macon & Lesquoy vaimukas ja värske lähenemine on kohaliku moeringkonna meelt muutnud. Uue elu prossidena on leidnud nii vuntsid, friikartulid, šampanjapudelid kui ka motiivid René Magritte’i sürrealistlikelt maalidelt. Tikitud kaunistustega rinnanõelad disainitakse Pariisis ja valmistatakse käsitsi pisikeses töökojas Pakistanis, järgides põlvkondadevanuseid traditsioone. Vt ka siia!

Macon & Lesquoy pross. Foto: erakogu
Macon & Lesquoy pross. Foto: erakogu Foto: Erakogu

Igal aastal näitab Chanel oma Métiers d'Art’ ehk käsitööoskustele pühendatud erikollektsiooni, mis on ajalooliselt tihedalt seotud Coco Chaneliga. Sel aastal leidis moemaja peakunstnik Karl Lagerfeld inspiratsiooni Austriast ning sõidutas modellid ja moepubliku lummavasse Leopoldskroni lossi Salzburgi, Mozarti sünnilinna ja «Heliseva muusika» koju. Keset rokokoointerjööri küünlavalgel esitletud kollektsioon oli sama muinasjutuline kui lugu selle taga. Väidetavalt märkas Coco Chanel viiekümnendatel aastatel Salzburgis käies hotelli liftipoisi seljas jakki, mille järgi hiljem sündis Chaneli legendaarne väike nelja taskuga jakike. Müüdid müütideks, aga trendihoiatused järgmiseks sügiseks on kindlad: püstkraed ja nööritud nahksaapad.

Pariisi suurimad kaubamajad Printemps ja Galeries Lafayette uhkustavad igal aastal linna kõige silmapaistvamate jõulukaunistustega. Lafayette’i suursugust aatriumi ehib ootamatu tagurpidi pööratud 25-meetrine jõulukuusk (pildil), mis helgib sama uhkelt kui kaubamaja art nouveau stiilis kuppellae vitraažaknad. Printemps’i interaktiivsed vaateaknad valmisid sel aastal Burberry abiga. Akendel toimuv nukushow viib ostlejad muinasjutulisele reisile Burberry esinduspoest Londonis üle La Manche’i väina Pariisi. Ühendades nutifelefoni poe internetivõrguga, saavad inimesed akendel toimuvat juhtida ja lisaefekte valida.

Galeries Lafayette aatrium. Foto: erakogu
Galeries Lafayette aatrium. Foto: erakogu Foto: Erakogu

Märksõnad

Tagasi üles