Liiklus on justkui maailma ja inimsuhete mudel, mis on üle kantud tänavatele ja teedele. Istudes autorooli võtame autojuhi rolli, mis on üks paljudest meie erinevatest rollidest. Juht saab autorooli istudes justkui uue keha – metalse kesta ning sageli ka tema käitumine muutub. Selle metalse kesta varjust ei paista välja, kas liikleja on ülekaaluline või vormis, lühikesevõitu või pikk, kui vana ta on või mis on ta nimi. Selline identiteedi muutus võimaldab käituda muidu kohmakal inimesel kiire autojuhina ja tuhvlialusel mehel agressiivse ja võimuka tegijana. Niigi ebakindlusele kalduv isik võib autoroolis käituda veelgi närvilisemalt, sebides ridade vahel ja tehes ohtlikke manöövreid. Inimene, kellel on tugev enesetõestamise ja teiste kontrollimise vajadus, võib võtta aga korralekutsuja rolli, takistades sujuvat liikluse kulgu või parkides auto täpselt parkimisjoonte vahele, kuid nii, et kõrvalparkiva auto ust pole võimalik avada.
Nii saab liiklusest paik, kus elatakse välja oma allasurutud tundeid ja pettumusi. Sageli võib agressiivne ja kiirustav auto olla hoopis juhi ebaõnnestunud era- või ärielu peegeldus. Agressiivsusega kompenseeritakse tähtsusetuse tunnet ning püütakse näidata oma võimu teiste üle.
Kui autojuht on ise tasakaalus ja iseendaga rahul, siis käitub ta ka liikluses selliselt. Tal on piisavalt aega, et teha oma toimetusi – ta ei pea kiirustama. Ta on küllaldaselt kohal, et märgata ja arvestada teistega. Ta ei pea teisi segama või takistama. Tal on ruumi just nii palju kui vaja. Tal on niipalju arukust, et mitte võistelda või võidelda sõiduteel, sest ta saab ennast niigi piisavalt realiseerida tööl ja eraelus. Temas on niipalju küpsust, et mitte asuda kaasliiklejaid karistama või õpetama, sest ta teab, et see pole tema ülesanne. Parim, mis ta teha saab, on saata närvilisele kaasliiklejale rahusoove ning kartlikule toetust ja mõistmist.