Võib kokku leppida reegli, et vajadusel võib nutiseadmes teha sõnade kohta päringuid, et saadud infoga mängu tagasi pöörduda.
Arva ära. Üks sõnamängu variatsioone on arvamismäng. Üks mängija mõtleb ühe sõna peale, kuid teistele seda ei ütle, vaid hakkab andma vihjeid sõna kohta. Mängu saab lihtsamaks muuta, kui lepitakse kokku sõna algustäht, valdkond või pikkus.
Mälumäng. Mälumängus lepitakse kokku valdkond (nt. puuviljad, automargid vms) ja hakatakse järgemööda sõnu nimetama. Esimene mängija ütleb ühe sõna, järgmine nimetab eelmise mängija sõna ja lisab uue sõna, temale järgnev mängija nimetab kaks eelnevalt kõlanud sõna ning lisab uue sõna jne. Keda mälu alt veab ja sõnade õige järjekord ununeb või mõni öeldud sõna vahele jääb, langeb mängust välja.
Laulud, luuletused, vanasõnad, muinasjutud.
Tuletage koos meelde või mõtelge välja uusi laule, luuletusi, vanasõnu ja muinasjutte. Parimad palad pange pärast kirja ja illustreerige. Sellest moodustub aja jooksul tore teekonnalugude raamat. Lapsed on lugude vestmises ja laulmises sageli kõige osavamad ja loomingulisemad, täiskasvanul on vaja vaid ots lahti teha ja veidi juhendada.
- Rahustavad jutud. Kui eesmärgiks on elavaid lapsi veidi rahustada, võib korraldada unejuttude vestmise või unelaulude kontserdi.
- Kujutlusmäng. Seda mängu on kõige parem läbi viia kinniste silmadega, sest see aktiveerib kujutlusvõime. Jutustaja viib kuulajad mõtterännakule (nt võlumetsa, kus kohtutakse erinevate tegelastega ja saab salasoove soovida) või pakub mõne vürtsika elamuse (nt kirjeldab detailselt sidruni lõhna ja selle söömist).