Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

«Mul pole midagi selga panna» ehk kuidas valmistuda talveriiete ostmiseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Foto: SCANPIX

«Uusi saapaid ma sel aastal endale ostma ei pea. Jope on mul olemas... Aga mantlit on vaja! Ja mul pole ühtki sooja kampsunit!» Igal sügisel jälle seesama dialoog iseendaga. Kuidas end kindla eseme hankimiseks nii ette valmistada, et mitte tühjade kätega tagasi tulla?

Kuigi selline garderoobi revideerimine võib pakkuda üllatusi stiilis «Vau, ma ei mäletanudki sellist asja,» on see ikkagi üks paras peavalu, kirjutab Ooolala moeblogi. Isegi kui sa tead täpselt, millise väljanägemisega asja sa vajad, on iseküsimus, kust seda leida. Ja eriti keeruline on asi juhul kui parasjagu valitseb trend, mis sinu üldise riietumisstiili või hoopiski kehakujuga ei sobi. Ja isegi kui sa leiad sellise eseme, on suure tõenäosusega meie karmis talves kandmiseks liiga õhuke või hoopiski ülemäära kallis.

Naljakas on see, et tänapäeval oleme me küll pea kõike muud soetades harjunud kodus eeltööd tegema, kuid riideid ostes reeglina mitte. Jah, meid mõjutavad alateadlikult kuskil netis nähtud pildid ning tänaval jalutavate inimeste seljas nähtud esemed, kuid sugugi kõik ei hoia end kursis uusimate moevooludega.

«Appi, poes pole ühtki normaalset asja!»

See mõte on kunagi ilmselt iga inimese peast läbi käinud. Eriti siis kui minna otsima midagi konkreetset. Kõik lõiked näivad olevat tehtud mingitele moondunud humanoididele, mitte normaalsetele naistele ning nende väljanägemine on kaugel sellest, mida sa ette kujutasid.

Seepärast pole ka ülemäära tarvis ette kujutada, vaid teha eeltööd! Kõlab kummaliselt, kuid kui sa oled kursis, millised on hetke trendid, ei pettu sa poodi jõudes nii põhjalikult. Sa oled enam-vähem kursis pakutuga ja arvestad, et selliste variantide vahel tuleb oma otsus langetada.

Jah, loomulikult me räägime me peamiselt kiirmoest, mis pakub trendikaupa (võrdlemisi) odavate hindadega. Need, kelle rahakott kannatab kallimat brändikaupa osta, tõenäoliselt sellisel kujul pettuma ei pea. Et kliendi jaoks oma kallist hinda õigustada ja head mainet hoida, on nad väga sihtgrupiteadlikud ning igat trendi oma kollektsiooni ei topi. Kuid oleme ausad, vaadates üleriiete hindu kiirmoekettides, tuleb tõdeda, et suurema osa eestlaste jaoks on neistki poodidest üleriiete ostmine paras amps rahakotist.

Seda enam ei tasu joosta poodi niisama, lihtsalt midagi otsima. Juba 60 eurot asja eest, mis sulle tegelikult ei meeldi, on liiga palju!

Tagasi üles