Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Victoria's Secreti uus pesukampaania tekitab tulist vastukaja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Victoria's Secreti tuntud pesumodellid Candice Swanepoel ja Adriana Lima.
Victoria's Secreti tuntud pesumodellid Candice Swanepoel ja Adriana Lima. Foto: AP/Scanpix

Tuntud pesubrändi Victoria's Secreti uus kampaania «The Perfect Body» ehk «Täiuslik keha» on vallandanud sotsiaalmeedias pahameeletormi. Kampaania hüüdlauset peetakse vastutustundetuks.

Põlu alla sattunud reklaamfoto pole iseenesest midagi uut. Fotol on pesu väel saledad modellid nii nagu pesureklaamides ikka. Ärritavaks peetakse nimelt reklaamides kasutatud sõnastust «Täiuslik keha», mis viitab sellele, et ilus on vaid ülipikk, ülisale ja viimseni timmitud keha, vahendab Daily Mail.

Vastukaja on olnud nii pahane, et reklaami mahavõtmiseks on suisa algatatud petitsioon lehel change.org. Naistudengite algatatud petitsiooniga soovitakse sundida ettevõtet vabandama oma vastutustundetu turunduse pärast, mis saadab naistele ebatervisliku ja kahjustava sõnumi selle kohta, kuidas nad oma keha hindama peaksid. Eriti suurt vastukaja VS kampaaniale võib näha Twitteris, kus heidetakse pesutootjale ette reklaame, mis toidavad naiste ebakindlust oma keha suhtes üksnes eesmärgiga selle pealt raha teenida.

Etteheitjate sõnul soodustavad taolised reklaamid tüdrukutel madala enesehinnangu kujunemist. Kui tüdruk vaatab reklaami imetledes, et tema enda keha ei vasta nende seatud kitsale ilustandardile, siis tekib tal negatiivne kehakuvand, mis soodustab toitumishäirete teket. 

Tagasi üles