Fortune.com viis läbi uurimuse, millest selgus, et naisi kritiseeritakse tööl rohkem kui mehi. Selgus seegi, et rohkem kritiseeritakse isikuomadusi kui tööalaseid saavutusi.
Naisi kritiseeritakse tööl rohkem kui mehi
Lisaks eelpool mainitule näitas uurimus, et mees- ja naissoost juhid jagavad meestele sageli nõuandeid, kuidas oma tööd paremini teha, naistel soovitatakse olla vähem võimukad, kuid neile ei anta konkreetseid nõuandeid, kuidas oma tööd paremaks muuta, kirjutab Glamour.
Uurimuses analüüsitud ülevaadetest selgus, et 71 protsenti naistest on kuulnud ülemustelt negatiivseid kommentaare, võrreldes vaid 2 protsendi meestega. Kui 81 protsenti meestest on töö juures saanud konstruktiivset kriitikat, saavad sama väita vaid 23 protsenti naistest.
Järgnevalt on näiteks toodud kaks väljavõtet ülemuse poolt kirjutatud ülevaatest. Esimene on meessoost töötaja oma ja teine naissoost töötaja.
- «Lihvi oma strateegiaid, kuidas meeskonda juhtida ja meeskonna liikmete oskusi arendada.»
- «Sa võid mõnikord jätta võimuka mulje. Sa ei tee seda ilmselt meelega, kuid pööra rohkem tähelepanu oma hääletoonile.»
Kuigi üleöö on raske omale paksemat nahka kasvatada, et kriitikat paremini taluda, tuleks teatud sammude abil õppida kriitikat aktsepteerima. Järgnevalt on toodud mõned nõuanded töötajatele, kuidas oleks lihtsam kriitikat taluda:
- kujuta ette, kuidas võtaks kriitika vastu mõni sinu naissoost iidol. Kasuta seda mõtet selleks, et anda oma kriitikale mingi vastus;
- loe internetist ülevaateid oma lemmikautorite teoste kohta (ka kõige paremad kirjanikud peavad aeg-ajalt taluma kriitikat);
- võta vastukaja, olgu see positiivne või negatiivne, informatsioonina, mida saad enda kasuks ära kasutada. Mis su ülemusele meeldis? Mis talle ei meeldinud? Keskendu neile kommentaaridele, mitte sellele, millises valguses need sind näitavad, sel viisil on lihtsam oma oskusi lihvida.
Nõuanne tööandjatele: eksperdid on arvamusel, et häid töötulemusi annab see, kui inimene kuuleb kriitikat ja kiitust. Tööandjad peaksid õppima, kuidas kõigile töötajatele samaväärset vastukaja anda, st iga töötaja peaks saama soovitusi, kuidas oma töötulemusi parandada.