ABC Kinga sügiskampaania «Kõik algab kingast» on saanud palju pahast vastukaja. Tarbijakaitseamet asub uurima, kas ettevõte on ületanud piiri ning rikkunud seadust.
Tarbijakaitseamet võtab ABC Kinga reklaamid luubi alla
ABC Kinga turundusjuht Lauri Jürisoo teatas eile, et ettevõte ei pea oma reklaame ebaeetiliseks, soorolle ega varalist kihistumist rõhuvateks. Ometi tunnevad paljud end solvatult.
Võrdõigusvoliniku kantselei sõnul pole reklaamiseaduse järelvalve voliniku pädevuses, küll aga hoiab reklaamidel silma peal tarbijakaitseamet. Reklaamiseaduse § 3 lg 4 punktide 9 ja 10 järgi ei tohi reklaam inimest otseselt ega kaudselt alavääristada. Samuti ei tohi reklaam sisaldada halvustamist ega diskrimineerimist rahvuse, rassi, vanuse, nahavärvuse, soo, keele, päritolu, usutunnistuse, poliitilise ega muu veendumuse tõttu, samuti varalise, sotsiaalse seisundi ega muude asjaolude tõttu.
Tarbijakaitseameti avalike suhete juhi Hanna Turetski kinnitusel on amet ABC Kinga (AS TKM King) reklaamidega tutvunud. «Praegusel hetkel saab öelda vaid seda, et nimetatud kampaaniat tuleb analüüsida tervikuna, kas antud reklaam rikub üldisi moraalinorme, alavääristab naissugu, kas reklaam sisaldab halvustamist sotsiaalse seisundi tõttu või annab valeteavet jm,» sõnas Turetski. «Tarbijakaitseamet lisab ABC Kinga kampaania oma järelevalveplaani, küsib kõik kampaania reklaamkujundused välja ning rikkumise tuvastamisel algatab menetluse.»
ABC Kinga reklaam. Foto: Mihkel Maripuu