Ühe enam räägitakse sellest, et tervislikku päevitust pole olemas ning mitmed uuringud on näidanud, et solaariumis käimine on tugevalt seotud melanoomi tekkega. Lõpuks hakkab see ka tarbijatele mõju avaldama ja on näha, et iha pronkspruuni päevituse järgi hakkab vaibuma.
Solaariumipäevitus on oma aja ära elanud?
Päevitamistööstus on viimase nelja aasta jooksul rohkem kui viiendiku võrra kokku kuivanud, kirjutab The Atlantic. Seda suuresti tänu aegamööda kehtestatud piirangutele ja erinevate terviseorganisatsioonide hoiatustele, et UV-kiirgus mõjub inimesele kahjulikult.
Kuigi suurema osa päevitustööstusest võtavad enda alla jätkuvalt solaariumid, on vaid pihustipäevitus tööstuse kasvav osa.
Peamiselt päevitatakse ikka välimuse pärast. Uuringud on pidevalt näidanud, et päevitust peetakse atraktiivseks. Paljudele naistele on see olnud sama loomulik kui igapäevane meikimine ja teisiti ei kujutata oma elu ettegi.
Ultraviolettkiirgus on ainulaadne kantserogeen, sest ühelt poolt on see inimesele kasulik, ent liigse kokkupuute korral võib tappa. Solaariumites on seintel hoiatused, mis manitsevad päevitama vastutustundlikult, ent seal samas on ka pildid kuldse päevitusega inimestest, mis ahvatleb ikkagi riideid seljast viskama ja kunstpäikese käes viibima.
Pärast pikemat päevitusmaaniat on aga märgata muutusi. Üha enam kirjutatakse päevituse ohtudest ja ka suurimad solaariumifännid on enamasti teadlikud, et nad riskivad nahavähi tekkega. Üllatavam on see, et päevitunud jume pole enam ka ilumaailmas nii hinnatud. Pronksja jumega bikiinimodellide asemel hinnatakse rohkem heleda nahaga iluetalone nagu näiteks Emma Stone ja Taylor Swifti.
Tarbijauuringute analüütik Karen Grant tõi välja, et kui varasemalt moodustasid pruunistavad ihupiimad ja kreemid päevitustoodete kategooriast 65 protsenti, siis nüüd juhivad turgu päikesekaitsekreemid. Kahvatum juhe on üha rohkem hinnas.
Vaata ka SIIT galeriid kuulsustest, kes tõestavad, et hele nahk on ilus.