E, 6.02.2023
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Toidud, mis muudavad sind näljasemaks

Naine
Toidud, mis muudavad sind näljasemaks
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments
Foto: SCANPIX

Kui tunned nälga, siis pistad midagi ilmselt suhu. Aga millised toiduained muudavad meid tegelikult pärast söömist näljasemaks?

Foxnews.com pani kirja seitse toiduainet, mis tekitavad tunde, et kõht on tühi, kuigi tegelikult sa just sõid.

  • Sai

Saia söömine tõstab ajutiselt insuliini taset organismis ja mõjub kehakaalule halvasti. Hispaanias viidi läbi uuring, milles vaadeldi enam kui 9000 inimese toitumisharjumusi ja kehakaalu. Selgus, et need, kes sõid kaks või enam korda valget saia päevas, muutusid viieaastase perioodi vältel 40 protsenti suurema tõenäosusega ülekaaluliseks kui need, kes tarbisid vähem valget saia.

  • Mahlad

Mahlades on küll meie lemmikpuuviljade suhkruid, kuid kahjuks pole neis kiudainete poolest rikkalikku viljaliha. See tähendab, et üks klaasitäis mahla võib veresuhkru taset tõsta, kuid see langeb kähku alla tagasi ja tekitab näljatunnet. 

  • Kiirtoit

Peaaegu kõik toidud kiirtoidurestoranides on loodud selliselt, et su ees oleks lõpuks hiigelsuur eine. Decotiis ütles, et transrasvad tekitavad kõhus põletikku, mis häirib isusid kontrollivate dopamiini ja serotoniini tootmist. Samal ajal imendub seedetrakti fruktoosi sisaldav maisisiirup (leidub saiades, maitseainetes, maiustustes), mis tõstab insuliini taset ja tekitab nälga. Ja kiirtoidus sisalduv sool võib tekitada vedelikupuudust. 

  • Alkohol

Alkohol muudab meid näljasemaks. Vaid kolm klaasi alkohoolset jooki vähendab kehas leptiini taset 30 protsendi võrra. Leptiin on hormoon, mis vähendab nälga ja tekitab täiskõhutunde. Alkohol vähendab ka keha süsivesikute varu, mistõttu tekib meil isu süsivesikute poolest rikkaliku toidu järgi.

  • Valgest jahust pasta

Valgest jahust valmistatud pasta mõjub kehale samamoodi nagu valge sai. Kuigi normaalseks pasta koguseks peetakse umbes 140 grammi keedetud pastat, pannakse näiteks restoranides taldrikule suurem portsjon. Kui tarbid liiga palju lihtsüsivesikuid, hakkab keha meeletus koguses insuliini tootma. Kui aga keha toodab liiga palju suhkruid kontrollivat hormooni, siis on veresuhkru tase väga madal ja sa võid tunda meeletut nälga. 

  • Pitsa

Kui oled kunagi pitsat söönud, siis tead, et väga keeruline on piirduda vaid ühe lõiguga. Kuna pitsas on koos valgest jahus taigen, erinevad ülid, töödeldud juust ja säilitusained, siis see mõjutab su veresuhkru taset ja võib nälga tekitada. Mõistlikum oleks pitsa tellimise asemel valmistada pitsa ise. Kasuta selleks täisterajahu ja pane pitsa peale puhast liha, palju köögivilju ning juustu. Sel viisil võid kindel olla, et su pitsas on nii kiuadineid kui ka valke ning kõht püsib kauem täis.

  • Kunstlikud magusained

Kunstlikud magusained erutavad ajurakke (ajurakud loodavad, et peagi tuleb magus energialaeng), kuid see erutus kaob kiirelt ja sellele järgneb energialangus. Tulemuseks on see, et tarbid päeva jooksul rohkem magusaid toiduaineid, sest tahad pettumust kuidagi leevendada. 

Märksõnad
Tagasi üles