Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Kingiidee emadepäevaks: iseloomuga parfüümid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vanem on parem: erilisemat lõhnabuketti tasub enne­kõike otsida vanemate 
lõhnamajade loomingu seast.
Vanem on parem: erilisemat lõhnabuketti tasub enne­kõike otsida vanemate lõhnamajade loomingu seast. Foto: SCANPIX

Kui tahate ema homme parfüümikingiga üllatada, siis eelmisel sajandil ilmavalgust näinud lõhnaklassika on enamasti kindla peale minek. Põgus galerii annab vihjeid, millist neist iseloomuga parfüümidest valida.

Miss Dior

1947. aastal päästis Christian Dior naised sõjaaegsetest ilmetutest riietest, esitledes sensatsioonilist ja naiselikku New Look’i – kaharaid seelikuid ja avaraid dekolteesid. Ühes ilusate sipelgapihaliste kleitide ja säravate ehetega ilmus peosaalidesse ka Diori moemaja magus ja soe esikparfüüm Miss Dior, kokteil gardeeniast, jasmiinist, roosist, bergamotist, patšulist, ambrast, sandlipuust, vetiverist.

Oma mälestustes kirjutas Dior: «Euroopa on väsinud pommitamistest, nüüd soovitakse näha ilutulestikku.» Selle lõhnava «ilutulestikuga» avas mees ukse kergematele ja elavamatele lilleparfüümidele, mis sobisid uude ajastusse.

Viimased aastad on originaali kõrvale toonud ka veidi muudetud koostisega Miss Diore, ent elegantsi õhkub neist kõigist.

50 ml edp 91,53 eurot.

Shalimar

Guerlaini lõhnamajas 1925. aastal segatud idamaine ja meelas Shalimar on üks neid nostalgilisi lõhnu, mis loodud ehtima ennekõike elutarku ja säravaid naisi. Selle nimi kõneleb «Tuhande ja ühe öö» muinasjutufantaasiatest ja Shalimari aiast, mille rajas legendi järgi India valitseja oma armastatud naisele.

Parfüümisegus kasutati ehtsa vanilli – Guerlaini arvates mõjus see kui afrodisiaakum – asemel uudset sünteetilist vanilliini, mis lõhnas veelgi magusamalt kui vanill. Lõhnameister võttis ette tollase Guerlaini menuparfüümi Jicky, lisas sellele vanilliini, vürtse, sandlit, viirukit ning orientaalne, siidi, brokaadi ja kirega sobituv aroom oligi valmis.    

50 ml edp 95,40 eurot.

Opium

Yves Saint Laurent’i Opiumi ümber hõljusid skandaalid ammu enne seda, kui salapärane, idamaist hõngu parfüüm 1977. aastal lettidele jõudis. Kui Laurent pidas lõhna loomisel silmas keiserliku Hiina mälestust ja idamaid, siis paljud, nende seas tollane lõhnafirma omanik, hoopis pahelisi uimasteid. Ameerikas tuligi parfüüm nime hirmus müügile aasta hiljem kui Euroopas. Aga mõlemal pool ookeani saatis seda erakordne edu – kes seda nuusutas, sattus sõltuvusse.

Lummavas ja võrgutavas, ent pisut raskepärases, pigem enesekindlale ja jõulisest värvipaletist pidavale naisele sobivas segus on virsikut, valget pipart, liiliat, jasmiini, mürri, viirukit, sandlipuud, muskust. Kõike seda looritab vesipiibu aroom.

50 ml edp 89,90 eurot.

Chanel Nr 5

1921. aastal sündinud legendaarne Chanel Nr 5 on püsinud uhkelt luksusparfüümide esirinnas siiani. Selle jasmiinil ja roosil põhinev aroomibukett ei küsi vanust, moodi ega iseloomu ning peaks meeldima kõigile, kes hindavad isikupära.

Juba läinud sajandi teisel kümnendil oli parfüüm erakordne. Esiteks sellepärast, et Coco Chaneli idee täiendada moekollektsiooni signatuurlõhnaga oli iseenesest juba midagi sellist, millest varem polnud keegi kuulnud. Teiseks tellis Chanel parfüümi toonaselt prantsuse avangardseimalt parfümeerilt Ernest Beaux’lt lisamärkusega teha midagi sellist, mis vabastaks naised tollal lõhnailma valitsenud lihtlabastest lillelõhnadest. «Naine peab lõhnama nagu naine, mitte roos,» ütles ta. Chanel valis lõhnameistri näidistest välja viienda, see oli tema õnnenumber – ka oma kollektsioone esitles ta alati viienda kuu viiendal päeval.

35 ml edp 68,99 eurot.

L’Air du Temps

Nina Ricci 1948. aastal loodud helge ja romantilise auraga L’Air du Temps kuulub parfüümispetside hinnangul viie maailma parima parfüümi hulka ja seda ostetakse maailmas iga 15 sekundi järel üks pudel.

Teise ilmasõja järgsetes meeleoludes sai parfüüm pudelikorgiks rahu ja armastust sümboliseeriva valge tuvipaari. Selle looja Robert Ricci tahtis segada lõhna naiselikule ja rõõmsale tüdrukule, keda ta kujutas eufooriliselt tantsimas trompetihelide saatel. Lisaks tahtis mees, et lõhn erineks tollastest raskepärastest segudest. Lõhnabukett saigi eriline: lilleõied on ses heas tasakaalus vürtsidega, see kohandub iga kandjaga, elustab ilusaid mälestusi ja tekitab muretut meeleolu. Natuke nelki, roosi, kannikest, gardeeniat, jasmiini, roosi, muskust, iirist, sandlipuud – ongi kogu müstika. Muide, 1999. aastal hääletasid prantslased tuvipaariga pudeli «sajandi pudeliks».

30 ml edp 52,82 eurot.

Nuusuta veel:

•    Guerlaini Champs Elysées’d, Samsarad

•    Chaneli Nr 19, Cocot, Allure’i

•    Diori Dune’i, Dolce Vitat

•    Elizabeth Ardeni 5th Avenue’d

•    Armani Giót

•    Yves Saint Laurent’i Parisi, Yvresse’i

•    Thierry Mugleri Angelit (paremal)

•    Calvin Kleini Obsessionit

•    Lancôme’i Trésori

Viimaste aegade menukid Tallinna kaubamajas

Lähiaja müüduim lõhnaklassika:

Chanel Nr 5

Lancome’i Magic Noire

Givenchy Amarige

Diori Poison

Nina Ricci L’Air du Temps

Guerlaini Champs Elysées

Eelmisel kuul naisteparfüümidest müüduimad:

Armani Si

Escada Born in Paradise

Escada Taj Sunset

D&G Dolce

Estee Lauderi Modern Muse

Allikas: Tallinna kaubamaja ilumaailma kaubandusjuht Viktoria Gurjev

Märksõnad

Tagasi üles