Oleks viga arvata, et enese vastu pole ausad vaid tööotsijad. Seda näed hästi siis, kui osaled ise töötajate valikult ja saad kõrvalt näha, kuidas kolleegid esitlevad töölesoovijatele iseennast, oma osakonda või ettevõtet. Mõni saab siis kinnitust oma suurimatele õudusunenägudele, et turundusjuht tõesti usub oma propagandat või et personaliosakonnas ei mõisteta üldse, millega ettevõte tegelikult tegeleb.
Pole tark jätta organisatsioonist, selle toodetest ja personalist liialt positiivset muljet, kuid samas on veelgi problemaatilisem, kui tööandja seda kõike ka ise usub. Seetõttu pole soovitav, kui intervjueerijaks on keegi, kes on väga kõrgel kohal või töötanud ettevõttes väga pikka aega. Ka ei peaks ta olema spetsialist, kes on kinni vaid oma kitsapiirilises tööalas.
Enesepettuse tuvastamiseks kulub veidi aega. Me kõik eeldame, et intervjuul nähakse mulje loomisega vaeva. Selleks pannakse selga viisakad rõivad, valmistatakse ette korralik CV, naised teevad kauni ja tagasihoidliku meigi – kõik see on osa mulje loomise protsessist. Mulje, mille pärast nii palju vaeva nähakse, on enesereklaam, hoolikalt ettevalmistatud versioon tõest. Selle eelduseks on, et reklaamija teab fakte, ent eelistab neid esitleda teatud moel. Pärast mõne aja möödumist oskab enamik meist seda tõlgendada ja läbi näha. Näiteks teame me kõik, mida maaklerid tegelikult mõtlevad, kui kirjeldavad mõnd eluaset sõnadega «jätab avara mulje», «on hurmavalt originaalne» jne. Oleme söögikohtadeski lugenud menüüst kirjeldusi, mis esialgu jätavad ülipeene roa mulje, kuid sõnavahu tagant tuleb välja, et tegu on lihtsa toiduga.