Mitmekülgse Londoni moenädala parimad palad

, ajakirjandustudeng
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tõrvaga tehtud grafiti: Eesti väljapanek kui tervik hinnati teist aastat järjest moenädala parimaks.
Tõrvaga tehtud grafiti: Eesti väljapanek kui tervik hinnati teist aastat järjest moenädala parimaks. Foto: SCANPIX

Kairit Kütt toob teieni mõne päeva eest lõppenud Londoni moenädala parimad palad, värvika publiku ja eestlaste edu. 

Vahetult enne Londoni moenädala algust teatati, et Briti moetööstus on väärt 26 miljardit naela. Selle valguses ootasid moegurmaanid enim etendusi Christopher Kane’ilt ja J. W. Ander­sonilt, kellest esimene lisas oma värskesse kollektsiooni nahast detaile ning teine näitas põnevate materjalide ja kangaste mängu.

Samuti tekitas juba varem ootusärevust brittide lemmik Burberry Prorsum, kelle moejoones domineerisid hõljuvad kangad ja lillemustrid. Eriliselt oodati ka Tom Fordi, kelle läikivate kangastega looming meenutas tema Gucci moemaja aegu. Moeshow’ jättis aga tänavu ära Mulberry, sest bränd on parajasti loovdirektorita.

Moenädala tähtedeks olid ka kohalikud brändid Erdem, Mary Katrantzou, Jonathan Saunders, Roksanda Ilincic ja Henry Holland. Need moeloojad on tõusvate tähtede staatusest kiiresti muutunud rahvusvahelise moemaailma armastatud nimedeks. Ilincici etendus pakkus vaatajatele pastelseid toone, rahvuslikke mustreid ja naiselikke seelikuid. Katrantzou oli aga seekordne üllataja: varasemate digitaalsete mustrite asemel võis näha tikandeid ja mitmesuguseid sümboleid kujutavaid kaunistusi.  

Selle aasta uutest nimedest tasub kõrva taha panna Thomas Tait, kelle omapärane, kuid lihtne stiil on moeringkonnad kihama pannud. Samuti tekitas elevust Simone Rocha, kes üllatas nüüdisaegse lähenemisega romantikale.

Ent sama kirju nagu moelava on ka Londoni moenädala publik. Moe­huviliste ja blogijate seljas võis juba näha uue hooaja hitt-trende, näiteks midiseelikuid ja pastelseid toone. Edevaid külastajaid leidub moenädala põhilise toimumispaiga Somerset House’i kunsti- ja kultuurikeskuse ümbruses palju, sest teiste seas liiguvad ringi nii ajakirjade fotograafid kui ka uute modellide otsijad. Ehk pääseb ka pildile?  

Moenädal oli edukas ka Eesti disaineritele, sest juba teist aastat järjest võideti projekti International Fashion Showcase parima väljapaneku auhind. Näitusel «Fashion Now: Estonia», mis asus vaid mõnesaja meetri kaugusel moesündmuse südamest Somerset House’ist, esindasid Eestit Kärt Põldmann, Marit Ilison, Sille Sikmann ja JoNurm. Lisaks neile oli väljas osake Tanel Veenre kureeritud Eesti moe ülevaatenäitusest «Kaamos». Külastajatele näidati ka filmi «Mood ja külm sõda», mis tutvustas Eesti moe ajalugu ning Nõukogude Liidu ja lääneliku moedisaini vahelist armastuse-vihkamise suhet.

Väljapaneku autor, sisearhitekt Hannes Praks jätkas Londonis Tallinna «Kaamose» edasiarendusena jutustust müstilisest ja metsastunud põhjamaast, kasutades viimistlemata männipuitu ning  seintel grafitina voolavat ja lõhnavat tõrva. Saali laes keerles kägisev kitarri meenutav leiutispill, mis meeldis ürituse kuraatorile Anna Orsinile sedavõrd, et ta hakkas Londoni moeringkondades levitama müüti, et see ongi eesti rahvuslik muusikainstrument.

Žüriile meeldiski näituse juures just see, et tegemist ei olnud lihtsalt esemetega, vaid kõige taga oli aimata lugu. Samuti pälvis kujunduses tähelepanu Eesti ajaloo ja tänapäeva oskuslik ning maitsekas sidumine, mis jättis siiski keskpunkti moekunsti. USA Vogue’i toimetaja ja moeajakirjanik Sarah Mower ütles eestlaste väljapaneku kohta vaid «Mindblowing!» ehk «uskumatu, teeb sõnatuks».

Londoni moenädalast on aastatega saanud rahvusvaheline hüppelaud noortele disaineritele, kas ka Eesti omadele, selgitab aeg.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles