Juba 13. veebruaril avatakse Londoni moenädalal Eesti disaini tutvustav näitus «Fashion Now: Estonia». 23. jaanuaril Disainikeskuses toimunud pressikonverentsil selgitas kuraator Tanel Veenre, miks otsustati näitusel välja panna just erilisemaid moepalu.
Tanel Veenre moenäitusest: Londonisse pole mõtet õhtukleitidega minna
Näitus on avatud kümme päeva ja neli noort Eesti disainerit on samal ajal ka ise Londonis kohal, et oma loomingut tutvustada. Kärt Põldmann oma naiste ja meeste kingadega, Jo Nurm naiste ja meeste rõivastega, Marit Ilison naisterõivastega ja Scheckmann ehk Sille Sikmann jalanõudega. Näituse kujunduse eest hoolitseb Hannes Praks ning taustaks loob Eha Komissarov filmi, mis näitab Eesti moe minevikku.
«Londoni puhul on eriline, et fookuses on neli showcase disainerit, kes on mõnes mõttes selle väljapaneku staarideks,» selgitas näituse kuraator Tanel Veenre, kelle sõnul Kaamose väljapanek 18 professionaalse disaineri loominguga sekundeerib sellele ja annab läbilõike Eesti moest. «Arvestades Londoni konteksti, et kogu see asi toimub London Fashion Weeki ajal, tähendab seda, et sinna voolab kokku eriti teadlik ja eriti nõudlik publik üle maailma, kes tulevad vaatama kuulsate disainerite show’sid. Loodetavasti käivad nad linna peal ringi ja vaatavad ka selliseid pop-up asju, mis tihti on energilisemad, huvitavamad - ja selles mõttes ei ole sinna mõtet viia glamuurseid õhtukleite. Otsustasime, et pigem võtame sellise kaamosliku põhjamaise joone ja valime välja kontseptuaalsemalt tugevamad palad.»
Eesti väljapanek asub seekord moenädala tuiksoonel, Somerset Housist 200 meetri kaugusel. Kokku osaleb showcase’is 30 riiki, kuid eestlaste väljapanekuga samas hoones on 18 teise riigi näitused. Erinevatele pindadele oli võimalik varem kandideerida ja nõnda juhtuski, et Eesti kõrval on Hiina, kusjuures mõlemal on oma väljapanekuks 100 ruutmeetrit.
Tanel Veenre lubas, et nagu ikka, on Hannes Praksi arranžeering tugeva tvistiga. Kui Tallinna Kaamose väljapanekut ilmestasid lakke tõmmatud kännud, siis Londonis saab näha tõrvatrükki.
Tuletame ühtlasi meelde, et möödunud aastal valis žürii 27 riigi seast võitjaks just eestlaste väljapaneku «FreshEst esitleb: Ministry of Creative Affairs».