Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Millised reeglid võiks paika panna, kui lapsel on isiklik mobiiltelefon?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Vanemad soetavad tänapäeval lastele üha varasemas eas isiklikke mobiiltelefone, kuid paljud lapsevanemad unustavad ära, et mobiiltelefoni kasutamise osas tuleks paika panna kindlad reeglid. Probleemiks polegi niivõrd lapse vanus, millal ta telefoni saab, vaid pigem see, kui sageli ta seda kasutab.

Nutitelefonides on palju rakendusi ja mänge, mis laste tähelepanu hõivavad. Tundub, et paljud lapsed tahavad telefoni selleks, et teha sellega kõike muud, kui helistada, kirjutab Babble.

See kehtib ka teismeliste kohta, sest nemad eelistavad helistamise ajal sõpradele pigem sõnumeid saata või nutitelefoni vahendusel sotsiaalvõrgustikus suhelda.

Vanemad, kes on proovinud oma lastega erinevaid reegleid telefoni kasutamise osas, on jõudnud järelduseni, et kõige paremini toimivad need juhtnöörid, mis on lühikesed ja selged kõigi jaoks. Lisaks tasuks lapsele selgeks teha, mis juhtub siis, kui ta reeglitest kinni ei pea.

Järgnevalt on välja toodud kümme reeglit, mis aitavad kontrollida seda, kui sageli ja mis otstarbel laps telefoni kasutab:

  1. PIN-koode ja salasõnu peaks vanematega jagama;
  2. Koolis ei ole mobiiltelefoni kasutamine lubatud;
  3. Söögilauas ei ole mobiiltelefoni kasutamine lubatud;
  4. Mänge tohib mängida telefonis alles siis, kui kodused ülesanded ja koolitööd on tehtud;
  5. Ilma vanema loata ei tohi telefoni uusi rakendusi tõmmata;
  6. Isiklikku informatsiooni ei tohi koolikaaslaste või sõpradega jagada;
  7. Ära tee telefoniga pilte, mida sa hiljem ei julge vanematele või õpetajale näidata;
  8. Ära kunagi kasuta telefoni eputamiseks;
  9. Ööseks tuleb telefon välja lülitada;
  10. Ära kuritarvita sõnumite saatmise võimalust ega tee liialt pikki telefonikõnesid.
Tagasi üles