Kohtuotsus on kahtluse alla seadnud kehalise kasvatuse tundide kava Soome koolides, sest ühingud kardavad, et nende liikmeid võidakse pidada vastutavaks õnnetuste eest, mis juhtuvad lastega väljaspool õpetajate nägemisulatust.
Soome koolide kehalise kasvatuse tundidest võivad kaduda suusatamine ja jooksmine
Murdmaasuusatamine, jooksmine ja orienteerumine võivad Soome laste kehalise kasvatuse tundidest kaduda. Seda kõike eelmisel nädalal langetatud kohtuotsuse tõttu, milles koolidirektor mõisteti süüdi õnnetuses, mis juhtus ühe õpilasega kehalise kasvatuse tunnis kelgutamise ajal, kirjutab yle.fi.
Õnnetus leidis aset eelmise aasta jaanuaris, kui kelgutamise käigus sai kaheksanda klassi õpilane seljaaju kahjustuse. Õpetaja oli õpilased kahte rühma jaganud ja õnnetuse hetkel oli õpetaja parajasti teise rühma juures. Õnnetuses tunnistati süüdi koolidirektor, kellele määrati 680 euro suurune trahv, põhjuseks oli hoolimatus. Õpilastega kelgutamas kaasas olnud õpetaja jäi süüta.
Erinevad ühingud kardavad nüüd, et õnnetuste korral ootab õpetajaid süüdimõistmine. Õpetajate ühing teatas reedel, et nad kaaluvad oma liikmetel keelata taoliste tundide andmise, kus õpetaja pole võimeline kogu aeg õpilastel silma peal hoidma.
«Kohtuotsuse alusel võib öelda, et vigastused ja õnnetused ei saa koolides juhtuda ilma, et direktorid või õpetajad süüdi jääks,» sõnas Olli Luukkainen, Soome haridustöötajate ametiühingu esimees.
See aga tähendaks suuri muutusi Soome spordikultuuris. Suusatamine, jooksmine ja orienteerumine on soomlaste seas väga populaarsed spordialad ning neid on ka väga lihtne organiseerida, tänu sellele, et metsad on jooksuradasid täis. Paljud Soome olümpiasaavutused on tulnud tänu pikamaaspordi traditsioonidele.
Timo Laitinen treeningu ja spordiühingust Valo sõnas, et taoliste spordialade keelamine kahjustaks oluliselt noorte spordivõimalusi. Tema arvates tuleks paika panna mõistlikud piirid, kus algavad ja lõpevad õpetaja kohustused.
Kui olukorrale leitakse sobiv lahendus, siis see heidaks päästenööri individuaalsetele spordialadele. Kui aga lahendus jääb leidmata, seisavad õpetajad silmitsi keerulise küsimusega: kuidas veenduda, et õpilastel oleks nende pilgu all turvaline olla ning nad saaksid samas proovida erinevaid spordialasid?