Kui Tallinnas ringi jalutada, võib peaaegu igalt nurgalt leida mõne suurema või väiksema ilusalongi. Tihtipeale ongi kogu ilumaailma tähelepanu koondunud Tallinnasse, sest üldjuhul toimuvad kõikvõimalikud koolitused, uute toodete tutvustused ning salongide show’d just Tallinnas. Kuidas on aga lood mujal Eestis? Et olukorda selgust tuua, küsitles Iluguru kolme eri linnas asuvat salongi – Ilulaegast Tartus, CHIC ilustuudiot Pärnus ning Belle stuudiot Rakveres.
Iluteenindaja töö võimalikkusest väljaspool Tallinna
Tundub, nagu oleks pealinnas salongi pidamiseks kõige paremad võimalused.
Ühelt poolt võibki see nii olla, sest Tallinn on suur, klientuur veel suurem ja võimalusi tõesti palju, kuid ka konkurents on tihedam kui väiksemates linnades. Teisalt on olukord pigem selline, et võimalused on igal pool enam-vähem võrdsed. Kõik oleneb siiski sellest, milline on salongi käekäik – kuhu salong püsti pannakse, kui kiirelt saadakse püsiklientuur, milline on meeskond ning milline hinna ja kvaliteedi suhe.
Töö rohkus sõltub klientidest. Kui salongil on juba palju tööaastaid, on tekkinud kindel püsiklientuur, kuid alati leidub ruumi ka uutele klientidele. Ilusalongi Ilulaegas esindaja Meelika Peäske sõnul pole septembris avatud noorel salongil veel nii palju kliente kui võiks, aga iga nädalaga on külastajaid rohkem.
«Juuksuritel ja ripsmetehnikutel käib kliente rohkem, kuna need on teenused, mille tulemused paistavad silma – selle jaoks leitakse ikka raha. Küll aga jäävad inimestele endile mõeldud teenused – massaaž või kosmeetik – pigem sekundaarseteks. Mingil põhjusel mõtlevad kliendid enne oma hetke välimusele ja alles siis oma tuleviku tervisele,» lisab Meelika.
Majanduslikult saavad kõik salongid hakkama ja kui ei saa, siis kaob ka salong konkurentsist.
Tallinnas tekib uusi salonge isegi rohkem kui väikelinnades, sest siin on rohkem kohti, mis oma teenuste pakkumise ära lõpetavad. Kui aga salongi asukoht on hea ja kliente piisavalt, on ka majanduslik pool kindlustatud. «Ei usu, et Tallinnas oleks salongi pidamine lihtsam. Lihtsam on pidada salongi, kus iluteenindajad maksavad kohamaksu ja igaüks ise vaatab, kuidas ennast majandab ja arendab. Salongi jätkusuutlikkuse eest tuleb võidelda ja areneda ning see ei peagi olema lihtne, vaid stabiilne. Nii juht kui ka meeskond peavad olema motiveeritud ja hinnatud,» sõnab Marge Kallaste Belle Stuudiost. «Arvan, et igal ettevõttel, olgu see seotud iluteenindusega või mitte, on vaja tööd teha ja vaeva näha, et ilusalongi töös hoida. Kindlasti on olulised ka inimesed, kellega koos töötatakse. Koostöö peab olema,» leiab Irina Gontsarova CHIC Ilustuudiost.
Teenuste hinnad on väikelinnades kindlasti madalamad kui Tallinnas, aga see ei tähenda, et kvaliteet selle all kannataks.
Asi on lihtsalt selles, et Tallinnas on keskmine palk kõrgem kui väikelinnades. Muidugi võib iga salong küsida Tallinnale omaseid hindu, kuid sellega kaotaks ka kliente, sest inimesed on hinnatundlikud. «Lisaks on paljudes Tallinna soositumates kohtades kallimad renditasud ja seetõttu ka kallim hinnatase,» kinnitab Marge ning lisab: «Meie piirkonna hinnastrateegia valikut mõjutavad kulud, konkurents, teenindustase ja kvalifitseeritus. Hindu saab tõsta mõistlikkuse piires ja vastavalt sellele, kuidas tõusevad kulud. Klientidele on see mõistetav.»
Iga salong peab leidma midagi, millega kliente enda juurde meelitada. Kui linnas on vaid üks salong, on asi lihtne, sest konkurents puudub. Kuid üldjuhul siiski nii lihtne ei ole. Ei saa üle ega ümber esmastest asjadest, mis salongi meelitavad. Selleks on asukoht, teenuste lai valik ja mis pea kõige tähtsam, salongi meeskond ja nende töö kvaliteet. «Üldiselt arvatakse, et noored teenindajad on «rohelised» ja neil puuduvad kogemused. Tegelikult on noored uuendusmeelsed ja õpihimulised ning täiendavad end igal võimalusel. Samuti on noored teenindajad kursis uute trendidega ning meie mõtegi on «vananeda koos klientidega» ehk siis noored kliendid käivadki noorte teenindajate juures,» kiidab Meelika Ilulaeka töötajaid, pidades just neid salongi nišiks.
Kui teenuste kvaliteet on hea, tulevad kliendid ikka ja jälle salongi tagasi ja toovad endaga kaasa uusi kliente. Sama meelt on ka Marge: «Üks peamisi põhimõtteid, mida väärtustame, on see, et edu peitub rahulolevas kliendis. Rahulolevad kliendid toovad alati juurde ka uusi kliente. Parim reklaam on suust-suhu reklaam!» Salongi üldmulje on samuti tähtis. Irina nõustub, et klintidele jääb meelde salongi hubasus ja sõbralik ning abivalmis meeskond. Salong tervikuna peab lihtsalt toimima.
Kõik kolm salongi on kindlalt arvamusel, et konkurentide tööga tuleb kursis olla. Seda nii oma linna salongide kui ka Tallinna omadega.
Seda puhtalt konkurentsi analüüsiks. Asjadega peab kursis olema, tekkima peab võrdlusmoment. Teiste vigadest tuleb õppida ja head küljed tuleb nii-öelda üle trumbata. «Üritame olla samm eespool konkurentidest, olla julgemad ja innovaatilisemad,» leiab Irina. Ka reklaame tuleb jälgida.
«Kuna peamine turunduskanal on internet koos kodulehe ja Facebooki lehega, siis hoiame silma peal teistel salongidel just turunduse vaatevinklist. Kuna salonge on Tartus ja Tallinnas palju, siis püüame aduda just üldist pilti – kuidas keegi püüab internetis välja paista,» lisas Meelika.
Nii et Tallinn pole sugugi ainuke koht, kus edukalt iluteenuseid pakkuda. Tuleb teha tööd ja näha vaeva, et salong püsiks ja konkurentsi pakuks. Iga salong peab pakkuma oma klientidele kvaliteetseid teenuseid mõistliku hinnaga. Turule peab tooma uusi tooteid ja teenuseid ning julgemaid lahendusi. Tuleb olla samm ees oma konkurendist. Ka väikelinnade salongid võivad olla edukad.