Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Uus trend: peegliteta juuksurisalongid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Foto: Panther Media/Scanpix

New Yorgis avas firma Original & Mineral hiljuti uue salongi, kuhu minnes pead sa olema üsna julge ning usaldav, sest selle salongi seintel pole ühtki peeglit. Kliendid istuvad ringis ümber suure puitlaua, kus neil on mugavam omavahel vestelda. Kes võhivõõrastega jutustada ei taha, võib vaadata seinale kuvatud must-valget filmi.

Salongi loominguline juht Janelle Chaplin leiab, et peegliteta salongis tunnevad kliendid end lõdvestunumalt, kirjutab You Beauty. Psühholoog Vivian Diller on skeptiline, et sellised salongid väga populaarseks võiksid saada, sest naiste jaoks on nende soeng liialt oluline.

Dilleri sõnul mõjutab soeng meie enesekindlust juba tuhandeid aastaid. Juuksed on olnud alati seotud naiselikkusega ning kuigi valikuvõimalused on tänapäeval suuremad, pole soengu olulisus naise enesetunde osas sugugi vähenenud. Me tahame olla kindlad, et saame lõikuse ja juuksetooni, mis meile meeldib ning selles osas pimesi juuksuri usaldamine vajab väga suurt julgust.

Kuigi idee võib Dilleri sõnul hästi kõlada, saab see toimida vaid juhul, mil juuksurid arendavad oma suhet kliendiga, õpivad teda ja tema ootusi tundma. Samas nendib Diller ka seda, et kuigi «pime» juuksuriskäik võib olla värskendav ning vabastav kogemus, ei leidu ilmselt piisavalt palju nii julgeid naisi.

Chaplini sõnul on senised külastajad küll väga rahul olnud. Kuigi klientidel on võimalik end ka juuksuri tegutsemise ajal käsipeeglist vaadata, suurem osa naisi seda võimalust ei kasuta, vaid kasutavad võimalust suhtlemiseks teiste klientidega.

Tagasi üles