Oletame näiteks, et ostsid uue mobiiltelefoni, mille sa kahe kuu pärast kogemata kuhugi järve «viskad». Sel hetkel, kui sa telefoni said, võisid väga õnnelik olla. Samuti võisid sa selle kasutamisest rõõmu tunda – on sellel ju sinu jaoks nii palju kasulikke funktsioone. Esimesed paar nädalat võis see tunne eriti tugev olla. Aga hetkel, kui see järve kukkus, võis sind tabada suur pahameel, sest sa kaotasid midagi, mis oli sinu oma. Selle omamine oli tekitanud hea tunde, sest ühelt poolt oli see sinu jaoks kasulik, aga teiselt poolt võisid ka sõbrad sind mingil määral imetleda, et sul nii lahe telefon oli – see andis midagi sinu identiteedile juurde. Nüüd on see aga läinud, mistõttu on justkui ka osake sinust kadunud.
Tegelikult on see kõik loomulikult näiline ja illusoorne. Sa ei omanud kunagi seda telefoni ja sa ei jäänud sellest telefonist kunagi hiljem ilma. Need kõik olid mõtted ja emotsioonid, mis sulle omanditunde ja sellest lähtuvad head ning halvad emotsioonid tekitasid. Kuniks emotsioonid on head, pole häda midagi. Jama on aga selles, et meie elu on juba kord ebapüsiv ja pidevas muutumises, mistõttu asjad, mida enda omaks peame, kipuvad ühel hetkel meie elust lahkuma. Ja siis on valus.
Kuidas seda valu üle elada? Ehk ongi heaks võimaluseks see, kui näeme läbi selle näilise omanditunde ja aktsepteerime tõsiasja, et me lihtsalt kasutame hetkel neid asju ja tunneme nende kasutamisest rõõmu. Kasutamisest tulenev rõõm on siiras ja positiivne. Omamisest tulenev rõõm on aga salakaval, sest see on alati seotud meie identiteediga. Kui kasutusrõõm lõppeb, sest jääme mõnest asjast ilma, võime kasutada selle asemel midagi muud. Kui aga omandirõõm lõppeb, sest jääme mõnest asjast ilma, tunneme alati, et oleme inimesena millestki ilma jäänud, ja seda asendada on juba palju keerulisem.