Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Disainerbrändid tõstavad toodete hindu, et olla ihaldusväärsemad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristina Pentsa
Copy
Artikli foto
Foto: Panther Media/Scanpix

Viimse kolmeteistkümne aastaga on Hermès Kelly koti hind tõusnud 4800 dollarilt 7600 dollari peale. Möödunud kümne aasta jooksul on Carrie Bradshaw lemmikute Manolo Blahniku kingade hind tõusnud 485 dollari juurest 755 dollarini.

Ameerika statistikaamet ütleb, et luksuskaupade hinnad on viimase kümne aasta jooksul 60 protsendi võrra kallinenud, kirjutab Daily Mail. Kui disainerid väidavad, et põhjuseks on kallinenud toormaterjalide hind, ütlevad kriitikud, et hinnatõusu abil üritavad firmad oma ihaldusväärsust tõsta.

Burberry moemaja on tunnistanud, et uute klientide püüdmiseks piisab hindade tõstmistest, sest siis tekib inimesel tunne, et ta soetab enesele midagi erakordselt eksklusiivset, mida teistel pole.

Samuti tõstetakse hindu selleks, et allahindluste aegu, mil kõige enam oste sooritatakse, oleks võimalik saada maksimaalne kasu. Mitmed luksusbrändid sooduskampaaniaid ja allahindlusi ei korralda, näiteks Hermès ja Louis Vuitton. Kuid väga mitmed teised teevad seda siiski.

Fashionistad teavad, et kolm kuud pärast toote müüki jõudmist saabub allahindlus, mil on ihaldatud toodet võimalik saada kuni 70 protsenti soodsamalt.  Täishindadega ostavad asju vaid need, kelle jaoks tõesti oluline moes teistest ees püsida, kuid ülejäänud (vaadakem kasvõi populaarseid moeblogijaid) hangivad luksustooteid siiski allahindlustelt. Kuni neile toodetele nõudlust on, jätkub ka pidev hinnatõus.

Märkima peab ka seda, et järjest rohkem on inimesi, kes endale selliseid luksustooteid lubada saavad. Rikaste ja ilusate read on viimase aastaga laienenud 9,2 protsendi võrra. Kõige rohkem rikkaid üksikisikuid maailmas elab Põhja-Ameerikas, kuid viimase aasta jooksul 11,5 protsendi võrra suurenenud ka rikaste inimeste arv Vaikse ookeani äärsetes Aasia riikides.

Just need uusrikkad on põhilised, kes soovivad eksklusiivset ja kallist ning peamiselt nende najalt naudivadki luksusbrändid oma tõusu. Näiteks ülipopulaarne disainerkaupade e-pood Net-a-Porter müüb enam kui sadat erinevat kingamudelit, mille hind ületab 1000 dollarit ning kahte Christian Louboutini kingamudelit, mille hind ulatub üle 6000 dollari.

Märksõnad

Tagasi üles