Väga aktiivne on kasutatud asjade müük rõivaste, jalatsite ja lastekaupade vallas, seda nii internetifoorumites ja muudes ostu-müügikeskkondades kui ka tavakauplustes. Kuivõrd riiete ja jalatsite ostmisel piisab ka põgusast pilguheidust, et veenduda toote sobivuses ja võimalike kulumismärkide olemasolus, siis teatud kaupade puhul võib eseme tegelik seisukord ilmneda alles peale ostu. Sellisteks kaupadeks on näiteks tehnikakaubad, mööbel, kallimad tarbekaubad, nagu lastevankrid või jalgrattad, rääkimata autodest.
Kas kasutatud esemete kohta võib esitada kaebust?
Tarbijale müüdavate kaupade puhul on ostja õigused reguleeritud eelkõige võlaõigusseadusega ning vastavad seadusesätted ei tee vahet uuel ja kasutatud kaubal. Seega annab seadus tarbijale õiguse esitada kaebus ka kasutatud asjal ilmnevate puuduste osas kahe aasta jooksul alates toote ostmisest. Seega ei tohiks üheski poes rippuda üleval silt: «Hilisemaid pretensioone mitte esitada!»
Tihti ei julgeta kasutatud asjade puhul müüjale kaebust esitada. Siiski tasub teada, et kui ostetud tootel ilmneb ootamatult mõni varjatud puudus, mis oli olemas juba müümise hetkel, või ei hakka asi üldse tööle, on müüja tekkinud vea eest vastutav. Vigu märgates tuleks müüjaga koheselt ühendust võtta. Kui suulised läbirääkimised tulemust ei anna, tasub teha müüjale kirjalik kaebus, milles esitada lisaks probleemi kirjeldusele ka omapoolne selgelt väljendatud nõue.
Kindlasti tuleks teha kindlaks, kellele kaebus esitada. Internetifoorumi vahendusel ostes ei ole müüjaks mitte müügikeskkond, vaid konkreetne isik või firma, kes teile kauba teele pani. Eraisikute vahelisele tehingule tarbijakaitsereeglid ja kaheaastane pretensiooniesitamise tähtaeg ei kehti. Seega tasuks enne ostu sooritamist kindlasti müüja tausta kontrollida, sest sellisel juhul on ainsaks seaduslikuks võimaluseks konflikti lahendamisel kohtusse pöördumine.