Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

«Teksades rinnavähi vastu» juba sel neljapäeval

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Birgit Varjun
Birgit Varjun Foto: promo

Mai on traditsiooniliselt rahvusvaheline rinnavähi ennetamise kuu ning juba neljandat aastat lõpeb ennetuskampaania üritusega «Teksades rinnavähi vastu».  Kampaaniaga kutsub Eesti Vähiliit üles kõiki mai viimasel neljapäeval rõivastuma teksadesse ning kandma rinnas roosat linti. Ühtse rõivastuse eesmärk on näidata, et hoolid endast ja neist, kes põevad rinnavähki. 30. mai õhtul oodatakse kõiki lounge’i Deja Vu heategevuslikule tuluõhtule, kus peaesinejaks kampaania patroon Birgit Varjun.

Varjun on rinnavähi ennetuskampaaniga olnud seotud juba neli aastat ning lauljatari sõnul on  selle ajaga Eesti naiste teadlikkus rinnavähi sõeluuringute vajalikkusest kasvanud. «See on ainus meetod, mis võimaldab avastada rinnavähki varases staadiumis.  Me keegi pole rinnavähi eest kaitstud, aga meie võimuses on ära hoida kõige hirmsam,» ütles Varjun. Patrooni sõnul ongi kampaania eesmärgiks juhtida tähelepanu rinnavähi varasele avastamisele, diagnoosimise ja ravi probleemidele ning samuti toetada vähiga võitlevaid naisi ja nende peresid haiguse ning sellega seotud hirmudega toimetulekuks.

Lisaks Birgitile astuvad tuluõhtul lavale ka Artjom Savitski ja Taavi Immato, toimub pesubrändi La Perla moeshow, näitlejannad Maria Avdjushko ja Viire Valdma ning Raplamaa missid 2013 demonstreerivad rõivakollektsiooni MET in Jeans ja Crocse. Beatrice esitleb aga Nobeli preemia pälvinud luksusliku nahahooldussarja Forlle’d.

Loomulikult ei puudu tänavuseltki ürituselt möödunud aastatel ülipopulaarseks osutunud õnneloos, kus paljud firmad on loosirattasse pannud hulgaliselt hinnalisi auhindu.

Deja Vusse tasub aga tulla ka enda poolt tuunitud teksades, sest kõige ägedamates teksades külaline saab premeeritud.

Kampaania sai alguse aastal 1996, mil teksafirma Lee Jeans töötajad jõudsid omavahel rääkides äratundmisele, et neid kõiki on mingil moel puudutanud rinnavähk. Just Lee Jeans'i töötajad algatasid antud kampaania ja kutsusid firmasid üles lubama oma töötajatel igal aastal korra tööle tulla n-ö vabas riietuses. Vastutasuks annetab iga töötaja viis dollarit rinnavähi vastu võitlemiseks. Asja mõtteks oli, et kui suudetakse veenda inimesi tegema üht väikest sammu, suudetakse koos saavutada väga suuri asju. Kampaania filosoofiaks on üks päev, üks põhjus, üks ravi.

Tuluõhtu  algab kl 20.00 ning uksel tuleb 5 euro eest lunastada sissepääs.  Näita hoolivust ja toetust vähipatsientidele ning anna oma panus 30.mail!

Tagasi üles