Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Rootsi uuring: tahvelarvuteid kasutavad lapsed loevad ja kirjutavad paremini

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Linda Pärn
Copy
Laps tahvelarvutiga.
Laps tahvelarvutiga. Foto: SCANPIX

Rootsis tehtud uuring näitas, et lapsed, kes kasutavad kirjutamiseks ja lugemiseks tahvelarvuteid (nagu näiteks iPad), saavad sellega paremini hakkama kui need, kes kasutavad kirjutamiseks paberit ja pliiatsit.

Örebro ülikooli teadlased leidsid, et seitsmeaastased Stockholmi õpilased olid asjatundlikumad kui nad said kasutada tehnoloogiat, mitte paberit ja pliiatsit, vahendab The Local. «Seal on väga suur vahe, kui nad ei kirjuta pliiatsiga ja saavad kirjutada hoopis arvuti abil,» sõnas Åke Grönlund, uuringu juht.

Rootsi teadlased uurisid nii laste oskust loetut tõlgendada kui ka nende kirjalikke võimeid. Need, kes kasutasid ülesannete lahendamiseks tahvelarvuteid, said paremini hakkama. «Need, kes kasutasid pliiatsit, kirjutasid vaid mõned laused, kuid tahvelarvutitel kirjutajad koostasid pikki jutte, mis koosnesid 2300st sõnast,» ütles Grönlund.

Professori selgitusel keskendusid pliiatsiga kirjutavad lapsed tähtede kuju formuleerimisele, kuid tahvelarvutil said nad kirjutada selge peaga ning keskenduda keelele.

Kuigi uuringus osales vaid 87 õpilast, usub Grönlund, et uuringu tulemused võivad kaasa aidata efektiivsemate õpimeetodite väljaarendamisele ja parandada laste õpiedukust.

«Tulemused on olulised ja julgustavad, sest vajadus paremate meetodite järele, kuidas õpetada lugemist ja kirjutamist, on olemas,» sõnas professor.  «Üha enam suureneb nende õpilaste arv, kes ei saa algkoolis hakkama emakeele, matemaatika ja inglise keele õppimisega.»

Tagasi üles