/nginx/o/2012/11/07/1418212t1h8499.jpg)
Tükk aega enne seda, kui sul õnnestub end tõestada, on teistel juba sinu suhtes kujunenud oma arvamus, mis põhineb esmamuljel. Kõigest sellele toetudes otsustavad nad, kas sind tasub järgida, sind usaldada või kas üldse on mõtet sind kuulata.
Tükk aega enne seda, kui sul õnnestub end tõestada, on teistel juba sinu suhtes kujunenud oma arvamus, mis põhineb esmamuljel. Kõigest sellele toetudes otsustavad nad, kas sind tasub järgida, sind usaldada või kas üldse on mõtet sind kuulata.
Uuringud on näidanud, et esmamulje kujuneb väga kiiresti ja sageli jääbki see sekunditega tekkinud arvamus kehtima, sest inimesed hindavad teisi üsnagi täpselt, kirjutab Forbes. Ühes eksperimendis näidati katsealustele 30-sekundilisi klippe uutest õppejõududest ja paluti neil hinnata, kui hästi tudengid nad vastu võtavad ning kui aktiivsed, asjatundlikud ja enesekindlad nad on. Hindajad oskasid täpselt ennustada, kuidas hindavad tudengid õppejõude kursuse lõpus.
Uuringud on näidanud ka seda, et hinnangud põhinevad suuresti mitteverbaalsetel märkidel. Efektiivsed juhid saadavad välja kahte tüüpi signaale, mis on mõlemad väga olulised, kuid kumbki on olulisem teatud tingimustes. Signaalid, mis näitavad positsiooni, autoriteeti ja võimu, on eriti olulised siis, kui juhtivtöötaja räägib oma ideedest kõrgematele juhtidele, avalikkusele ja meediale. Sellises olukorras on väga tähtis olla enesekindel ja kompetentne. Teist laadi signaalideks on empaatia, meeldivus, sõbralikkus ja osavõtlikkus, mis on olulised siis, kui on vaja suunata kedagi oma arvamust avaldama või kui juhid meeskonda, mis peab tegema omavahel head koostööd.
Olenevalt nendest omadustest tahad teatud olukordades jätta endast vastavat muljet. Siin on viis kehakeelenippi, mis aitavad luua head muljet.