Uusi kehahooldustooteid lisandub meie kaubandusvõrku nagu seeni pärast vihma ning raske on järge pidada ja süveneda, mille poolest uued tooted on paremad kui olemasolevad. Riiulid muutuvad pikemaks ja kõrgemaks, pakendid värvilisemaks ja atraktiivsemaks.
Toidu valikul on tarbijad viimase viie aasta jooksul oluliselt enam soovinud osta värsket, puhast ja eestimaist toitu. On suurenenud sellise toidu osakaal, millel on oma nägu, mis eristub teistest või on pärit kohaliku väiketootja käest. Lisaks on vähenenud kiirtoidu edu. Sellele on kindlasti kaasa aidanud nii info meediakanalites kui ka väikeste ökopoodide ja kohalike toiduringide hulga kasv.
Samasugused valikukriteeriumid peaksid kehtima ka kosmeetika ja kehahooldustoodete valikul, sest need jõuavad meie organismi täpselt samamoodi nagu sissesöödav toit.
Mis on eestimaine kosmeetika?
Eestis on väga palju seepide, kreemide, kehakoorijate, huulepalsamite jm kosmeetika tootjaid. Kui paljud neist kasutavad eestimaist toorainet, jääb pakendit lugeval tarbijal tegelikult teadmata. Seda infot ei nõua ükski määrus ning lisaks on koostisainete nimekiri seadustes nõutavalt inglise- või ladinakeelne. Paljudel tarbijatel võib tekkida küsimus, mida üldse tooted sisaldavad.
Terviseameti avalike suhete juht Iiris Saluri selgitas, et tooraine ostetakse paljudel juhtudel sisse ja täiendatakse seda mõne protsendi kohaliku või loodusliku lisandiga. «Kui nüüd tarbija seisukohalt vaadata, siis väga paljud valivad meelsasti kodumaise toote, eriti kui sildil on «100 protsenti looduslik», «otse metsast», «Setumaalt» vms. Tihti aga ei tule tarbija selle peale, et sellesama «otse metsast» ja kodumaise toote koostisest põhiosa moodustab välismaist päritolu tooraine, mille koostis ei pruugi üldse looduslik olla.»