Tarbijakaitseameti kokku kutsutud Reklaami nõukoda arutas, kas suurt vastukaja tekitanud MTÜ Üksikvanema Heaks korraldatud kampaania «Issi, kus sa oled?» on vastuolus reklaamiseadusega. Leiti, et kampaania seadusega vastuolus ei ole, kuid teostuse tõttu ei tulnud õige eesmärk siiski esile.
Tarbijakaitseamet: kampaania «Issi, kus sa oled?» ei too tegelikku sõnumit piisavalt selgelt välja
Tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski sõnul ei too reklaamide teostus nende tegelikku sõnumit piisavalt selgelt välja, sest rõhuasetus on üksnes lapse igatsuse ja vajaduse väljendamisel isa järgi, jättes seejuures tahaplaanile kampaania peaeesmärgi – teadvustada, et laps vajab kasvamiseks mõlema lapsevanema osalust. «Seega ei ole tahtlikult tõstetud esile üksikema probleemi, üldise probleemi näitlikustamiseks on valitud üks lapsevanematest,» selgitas ta. «Sellest tulenevalt ei leia Tarbijakaitseamet, et reklaamikampaania oleks otseselt vastuolus reklaamiseadusega.»
Reklaamiseaduse kohaselt ei tohi reklaam sisaldada halvustamist ega diskrimineerimist rahvuse, rassi, vanuse, nahavärvuse, soo, keele, päritolu, usutunnistuse, poliitilise ega muu veendumuse tõttu. Samuti ei tohi reklaam halvustada kedagi varalise, sotsiaalse seisundi ega muude asjaolude tõttu.
Kampaania «Issi, kus sa oled?» tekitas suurt vastukaja ning meedia vahendusel avaldasid oma arvamust mõned üksikisad, kes pidasid kampaania olemust solvavaks. Alates novembrist on üle Eesti tänavatel plakatid kurva näoga lastest, kelle kõrval mõtlemapanev kiri: «Issi, kus sa oled?»
Hanna Turetski sõnul arvestas Reklaami nõukoda olukorda tervikuna. «Asjaolu, et võimalik vastuolu reklaamiseadusega ei ole tekkinud tahtlikult, piirdus Amet tähelepanu juhtimisega Üksikvanema Heaks MTÜle.»