R, 9.12.2022

Hommikusöögid, mis aitavad liigesevalu vastu

Naine
Hommikusöögid, mis aitavad liigesevalu vastu
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments
Foto: Shutterstock

Tuleb su liigesevalu artriidist, aktiivsest füüsilisest tegevusest või vanusest – toidu abil saab valu natuke kontrollida. Üldiselt kehtib tõde, et mida vähem töödeldud toit, seda kasulikum su liigestele ja üldisele tervisele. Kuid teatud toidugrupid, nagu puuviljad, köögiviljad ja tervislikud rasvad, sisaldavad ainulaadseid aineid, mis võivad leevendada liigesevalu. Mida neist hommikusöögiks süüa?

Suitsulõhe

Lõhes on kasulikud oomega-3-rashvapped, millel on põletikuvastane toime.

Natuke suitsulõhet röstitud täisterasaial on imelihtne ja maitsev viis selle põletikuvastase toidu nautimiseks.

Brokoli

Brokoli pole ehk hommikusöögi põhitoit, kuid seda tasub kõrvale võtta. Brokoli ja teised ristõielised köögiviljad, nagu lillkapsas ja rooskapsas, sisaldavad ühendit, mis aitab blokeerida ensüümi, mis põhjustab liigesepõletikku ja valu. Lisa hakitud brokolit näiteks munaroale või kombineeri seda praetud bataadi ja kanavorstikestega.

Kurkum

Lisaks põletikuvastastele omadustele parandab kurkum ka mälu ja vähendab riski haigestuda südamehaigustesse.

Värsket kurkumit lisa smuutisse, aga kuiva jahvatatud kurkumiga saad täiendada enamikku soolaseid roogi, alates suppidest ja hautistest kuni salatiteni välja.

Oliiviõli

Arvatakse, et oliiviõlis sisalduvad antioksüdandid annavad kõige rohkem põletikuvastast kasu. See toimivat lausa sarnaselt ibuprofeenile. On ka uuringuid, mis näitavad, et ekstra-neitsioliiviõli võib vähendada liigesevalu, kui seda endale peale määrida.

Lisa tilgake oliiviõli oma smuutisse, kasutada seda või asemel röstsaial või tilguta pannile enne omleti valmistamist.

Küüslauk

Läbi ajaloo on küüslauk olnud populaarne vahend tervisehäirete puhul ja sellele omistatakse mitmeid raviomadusi.

Hõõru röstitud küüslauku oma röstsaiale või kombineeri hakitud küüslauk avokaadoga, enne kui segu saiale määrid, vahendab eatthis.

Märksõnad
Tagasi üles