T, 7.02.2023

Seitse tervislikku küpsetusõli ning kolm, mida peaksid vältima

Triin Sepp
, Sõbranna.ee toimetaja
Seitse tervislikku küpsetusõli ning kolm, mida peaksid vältima
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments
Õlipudelid.
Õlipudelid. Foto: Shutterstock

Poeriiulid on triiki täis kõiksuguseid erinevatest taimedest valmistatud õlisid nii küpsetamiseks, salati maitsestamiseks kui teisteks puhkudeks. Et sa saaksid teha parima võimaliku valiku, jagame mõned nõuanded õli valimiseks.

Kuidas küpsetuõli valida?

  • Kontrolli, milline on maksimaalne temperatuur, millel sa õliga küpsetada saad, enne kui see hakkab suitsema ning põlema. Otse loomulikult mõjutab see valmistatava toidu maitset, aga mõjub ka õli tervislikkusele.
  • Vali võimalusel rafineerimata õlid, sest kui räägime küpsetusõlidest, siis mida vähem töödeldud need on, seda parem.
  • Loe silti. Ameerika Südameassotsiatsiooni andmetel on parimad küpsetusõlid need, mis sisaldavad vähem kui 4 grammi küllastunud rasva teelusika kohta, ega sisalda ühtlasi ühtegi hüdrogeenitud ega transrasva.
  • Ära unusta ka maitset. Kõik õlid maitsevad erinevalt ning õli maiteomadused võiksid valmistatava roaga ka kokku sobida. Üldiselt on neutraalse maitsega õlid paremad kuumutamiseks, tugeva maitsega tooted aga sobivad salatile niristamiseks, kastmetesse või teistesse külmadesse roogadesse.
Märksõnad
Tagasi üles