Maailma suurim mahetoidumess andis uut energiat ka Eesti tootjatele

Liia Merino
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: TIMM SCHAMBERGER / EPA

Kunagine nišiüritus on 30 aastaga kasvanud maailma suurimaks mahemessiks bio-metropolis Nürnbergis Saksamaal, kus sel aastal osalesid ühisstendiga ka viis Eesti maheettevõtjat. 

Enne ELi maheregulatsioone korraldati Saksamaal Ludwigshafeni linnahallis väike mahemess Biofach. Kui esimesel aastal osales Euroopa mahetoidu ning loodustoodete messil vaid 197 tootjat, siis 30 aastat hiljem olid kohal 3273 ettevõtet 134 riigist ning 51500 külastajat.

Foto: TIMM SCHAMBERGER / EPA

Eestist sõitis 13.–16. veebruaril toimunud Biofachi messile kuus Eesti mahetootjat: Salvest, Loodusvägi, Magusameistrid, AS Rõngu Mahl ja Chaga Health. Lisaks oli nende kõrval oma stendiga väljas pesu- ja puhastusvahendite tootja Mulieres, kuna samal ajal toimus ka looduskosmeetika mess Vivaness 2019.

Maheklubi tsiteerib oma Facebooki lehel OÜ Loodusvägi/Loov esindajat Martin Karolini, kelle sõnul on näha, et ostjate professionaalsus kasvab: «Teatakse Põhjamaa marja erilisust, meie keskkonna puhtust. Toodetest tuntakse kõige rohkem huvi marjajahude, eriti just mustikajahu vastu.»

Rahulolu väljendas ka Salvesti esindaja Joonas Püvi. «Biofachil ollakse juba kolmandat korda. Peamine eesmärk on leida kontakte uutel eksporditurgudel ja kohtuda praeguste koostööpartneritega. Ekspordipotentsiaali näebki Salvest just mahetoodangul, näiteks vaid natuke rohkem kui aasta tagasi turule toodud smushie'de müük on olnud oodatust palju suurem ja seda eksporditakse juba kümnesse riiki.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles