Nutitelefonid on olulised meie kõigi jaoks, sõltumata sellest, kus me elame. Mitmed teadusuuringud näitavad, et kõik me kasutame nutitelefone sarnasel viisil, kuid 8. märtsil uuriti, kuidas naised seda seadet tajuvad. Kas tegemist on pelgalt «telefoniga» või ehk kasuliku vahendiga, milleta nad elada ei saa?
Uuring: emade jaoks on nutitelefon tähtsam kui käekott või mähkmed (1)
Olulisem kui emade jaoks mähkmed
Ameerika Ühendriikides asuva Influence Central läbi viidud uuringule vastajad tunnistasid, et nutitelefonid on muutunud nende eluviisile järjest olulisemaks. Telefon on tähtsaim asi, milleta emad lihtsalt kodust lahkuda ei saa – üsna palju tähtsam kui nende käekott. Võrreldes 43 ja 31 protsendiga 2012. aastal, ütles 2016. aastal 48 protsenti vastanutest, et telefon on nende jaoks tähtsaim asi, samas kui 26 protsenti kinnitas, et selleks on käekott. Kaugel kolmandal ja neljandal kohal olid mähkmekott ja suupisted lastele.
Täpne disain ja kasutamisrõõm
Nutitelefon on omamoodi mitut samaaegset ülesannet täitev sõber. Rohkem kui pooled naised USAs ütlevad, et nad kasutavad sotsiaalmeedia jälgimiseks alati oma telefoni. Veel rohkem kasutatakse telefoni sõnumite saatmiseks. 38 protsenti kasutab internetis otsingute tegemiseks alati oma telefoni ja 33 protsenti kasutab seda sageli GPS-seadmena. Enam kui pooled küsitletud naistest kasutavad oma telefoni äratuskellana, 81 protsenti hoiab seda öösel oma voodi lähedal.
Uuringu Honor Trendometer 2017 kohaselt kasutavad pea kõik 18–24-aastased inimesed (95 protsenti) Euroopas nutitelefone pildistamiseks. Selfid on üsna populaarsed (81 protsenti vastanutest teeb selfisid), kuid üllatavalt teevad selfisid rohkem mehed kui naised (77–69 protsenti)! Väärib märkimist, et 70 protsenti 18–44-aastastest laeb oma pildid kohe sotsiaalmeediasse.
Nagu sõprus – usaldusväärsus loeb
United Kingdom Online Measurement (UKOM) kinnitab teada-tuntud tõsiasja, et mida noorem sa oled, seda tähtsam on sinu mobiil; 55 protsenti 18–24-aastaste veebis veedetud minutitest kulutatakse nutitelefonis viibides ja vanusega kahaneb see järk-järgult vaid 30 protsendini üle 55-aastaste seas.
Samas räägitakse vähem sellest, et tuntud «käibetõde», et naised veedavad telefonis rohkem aega kui mehed, kehtib ka veebikäitumise kohta. 49 protsenti naiste veebis veedetud minutitest kulub nutitelefonis, võrreldes vaid 39 protsendiga meeste puhul. Nutitelefonis veedetud minutite osakaal on kõrgem naistel kõikides vanuserühmades, kusjuures on suurim erinevus vanuserühmade 25–34 ja üle 55-aastaste vahel.