K, 7.12.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Toidud, mida seostatakse parema ajutööga

Ingrid Dreyersdorff
Toidud, mida seostatakse parema ajutööga
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments
Foto: PantherMedia/Scanpix

Ükski toit ei tee sind targemaks, aga on teatud asjad, mis võivad parandada mälutööd ja mõjutavad mõtteteravust. 

Harvard Health Publications edastab, et ajutööks on hädavajalikud omega-3 rasvhapped, B-vitamiinid ja antioksüdandid. Koos tervisliku toitumisega peaksid need ained parandama ajutööd, mis omakorda on seotud terve keha normaalse funktsioneerimisega.

  • Rohelised juurviljad, eriti spinat, kapsas, brokoli ja lehtkapsas, on ajutööle väga kasulikud.
  • Rasvane kala. seda peaks sööma vähemalt kaks korda nädalas. Eelistada võiks lõhe, tunnikala või turska. Kui sa ei ole kalasõber, siis võiks võtta omega-3 toidulisandeid ja söö rohkem avokaadosid ja pähkleid.
  • Marjad. 2012. aastal tehtud uuringus leiti, et naised, kes sõid igal nädalal tassitäis või rohkem maasikaid ja mustikaid vähendasid mälu kahanemist kahe ja poole aasta võrra.
  • Tee ja kohv. Tuleb välja, et hommikukohv annab sulle lisaks kohesele energiale ka midagi rohkemat. 2014. aastal uuriti, kuidas mõjutab kofeiini tarbimine vaimset võimekust ja leiti, et need, kes joovad kohvi rohkem, neil olid ka paremad tulemused.
  • Kreeka pähklid. Üleüldse on enamikes pähklites valku ja tervislikke rasvu, aga just kreeka pähkleid seostatakse parema aju- ja südametööga. 
Märksõnad
Tagasi üles