Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Tartu mänguasjatootja murdis suurte tegijate liigasse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Karloova

Kodumaine tekstiilist mänguasjade tootja Karloova sai esimesena Eestis oma toodangule Euroopa Liidus nõutava CE – vastavusmärgise.

Karloova on Tartus, Karlova linnaosas tegutsev ettevõte, mis keskendub beebi arengut toetavate tegelusasjade tootmisele. Kõik tooted valmivad käsitööna ja on läbimõeldud koostöös füsiaoterapeut Maarja Sädega. Karloova, kelle eesmärgiks on algusest peale olnud liikuda piiridest väljapoole, sai esimese tekstiilist mänguasjade tootajana märgistuse, mis avab uksed ka teistesse Euroopa liidu riikidesse. CE-märgistus on garantiiks, et toode vastab Euroopa Liidu nõuetele ning on lapsele mängimiseks ohutu. See tähendab, et materjalid ei sisalda lastele ohtlikku keemiat ning tooted on läbinud vastavushindamise enne turule toomist. «Beebidele mänguasju luues on meile kõige olulisem, et need oleksid lapsele ohutud. Sellest oleme lähtunud kõikides valikutes – meie tegelusasjade kangad on kvaliteetsed GOTS sertifikaadiga ökoloogilisest puuvillast, puidust detailid on valmistatud Eestis ning viimistletud spetsiaalse vahaga,» räägib ütles Karoova üks loojatest Katri Voika.

CE-märgistus on üks olulisemaid, mida silmas pidada. kui osta lastele mänguasju, millega nad igapäevaselt otseselt kontaktis on. See on indikaator ostjale, et toode on kooskõlas kõigi oluliste õigusnormidega, eelkõige tervise-, ohutus- ja keskkonnakaitsenõuetega. Eriti oluline on vanematele CE-märgistust järgida, kui nad ostavad mänguasju beebidele, et mitte panna lapsi tahtmatult ohtlikku olukorda.

Eesti pered on mänguasjad soojalt vastu võtnud, järgmine samm on vaadata lähitulevikus ka naaberriikide turule. Tegelusasju luues võeti eesmärgiks lähtuda just skandinaavialikumast disainist. «Karloova lähtub põhimõttest, et kõik lastele mõeldud mänguasjad ei pea olema ühtemoodi kirevad tähelepanu köitmiseks, vaid et eesmärgi võib saavutada ka harmoonilisema värvilahendusega,» ütleb Katri Voika. Toodetel olev CE-märgistus avab oma kvaliteedigarantiiga Euroopa Liidu riikide potentsiaali ja ettevõtet võib peagi näha lähiriikide messidel enda tooteid tutvustamas.

Tagasi üles