Riigikogu liige Rainer Vakra leiab tõsiste poliitikutegemiste kõrvalt ka end muudes rollides proovile panna. Hiljaaegu rändas ta ajas 30 aastat tagasi, et kaasa aidata lõbusa reklaamiklipi valmimisele.
Rainer Vakra katsetas näitlemist: kõige hullem, kui mittenäitlejad hakkavad ülipüüdlikult näitlema!
Vakra tunnistab, et klipi filmimise juures oligi kõige lõbusam «ajarännak» – võtteplatsi detailipuhtus andis võimaluse lapsepõlve tagasi minna ning Vakrale tehtud vahva imemehe MacGyveri soeng koos jaburate vuntsidega pakkusid samuti humoorikaid hetki. Et kõik eriti stiilipuhas välja näeks, andsid kaamera taga meigitoolis oma parima Kristel Mardisoo ja Aira Buinenko. Retro- ja modernstilistika loojaks on Katrin Pihela.
«Ootamatult keeruliseks osutusid just võtted, mis esmapilgul tundusid kõige lihtsamad,» meenutab Vakra. «Näiteks pidime limonaadipudeli Sajaanide avamist ikka mitmeid kordi uuesti üles võtma, et seda tõetruult ja samas ägedalt jäädvustada. Tunnistan, et kogu võttepäev oli kordades intensiivsem ja ka huvitavam, kui ma arvasin.»
Vakra ütleb, et ümberkehastumise asemel püüdis ta tegelikult just pigem võimalikult lihtsalt ja loomulikult käituda. «Kõige hullem, kui mittenäitlejad hakkavad püüdlikult näitlema! Oluline on jääda iseendaks ka siis, kui sa oled totakate vuntside ja ebareaalse parukaga, jood limonaadi ja selle kõige juures vaatad veel kokandussaadet.»
Reklaamklipp keskendub köögimööblile ja Rainer Vakragi ütleb, et armastus käib kõhu kaudu ja köök on vaieldamatult iga kodu süda. «Ja isegi, kui sa ise pole südamearst ega tea iga südame peensust ja detaili, siis seda enam oskad sa hinnata neid inimesi, kes seda teavad ja oskavad.»
Produtsendid-režissöörid Raul Viitung ja Margus Univer tõdevad, et alati on mittenäitlejatega tegelemine paras väljakutse. «Neilt tuleb maha saada kaitserefleks – lihtsalt kaadritagune selgitamine, monitori jõllitamine ja pearaputamine ei vii kuhugi. Režissöör peab aktiivselt protsessis osalema – reaalselt ette näitama ning välja mõtlema uusi viise, kuidas panna mittenäitleja end tundma, et ta ongi see konkreetne karakter. Siis tuleb ka loomulikkus,» teab Univer. «Rainer sai sellega väga hästi hakkama»
Aga miks just Vakra? «Raineri valisime sellepärast, et ta tundus ootamatu ja huvitava valikuna, kelle kohta võiks vaataja mõelda: ohoo, lisaks kõigele muule ta ka näitleb!»
See, et Vakra ettepanekuga nõus oli, tuli tegijatele isegi kerge üllatusena ning ilusa žestina palus Vakra oma töötasu Eesti Invaspordi Liidule annetada.
Vaata siit Mööblimasina humoorikat reklaamklippi, mille staar on vahvate vuntsidega Rainer Vakra!