R, 29.09.2023
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Mooduseid, kuidas kodused küpsetised tervislikumaks muuta

Naine
Facebook
Comments
Foto: SCANPIX

Kui sulle meeldib kodus küpsetada, siis see ei tähenda tingimata, et asjaga peaks kaasnema suur kaalutõus. Kuigi enamik küpsetisi on rikkalikud kalorite, suhkru ja rasva poolest, saab kodus küpsetades õigeid valikuid tehes ka väga tervislikke asju valmistada.

Siin on nõuanded, kuidas kodused küpsetised tervislikumaks muuta, kirjutab Allwomenstalk.

Kasuta puuvilju

Üks lihtsamaid mooduseid, kuidas küpsetisi tervislikumaks muuta, on kasutada puuvilju või marju. Kui sul pole värskeid puuvilju käepärast, kasuta magustamata õunapüreed, purustatud banaane või külmutatud marju. Puuviljades on palju vitamiine ja mineraale, samuti on neis palju kiudaineid ja vähe rasva. Puuviljad ja marjad muudavad küpsetised mahlasemaks.

Ära kasuta terveid mune

Nädalas on normaalne süüa üks kuni kaks tervet muna, kuid meeles tasuks pidada, et munakollases on palju küllastunud rasva ja kolesterooli - kaks asja, mille tarbimist tuleks piirata.

Vähenda piimatoodete kasutamist

Lehmapiimas on palju küllastunud rasva, mis tõstab halva kolesterooli taset. Lisaks on see happeline ja mitmed uuringud on näidanud, et happeline keskkond tekitab seisundi, kus kaltsium on meie luudest välja imetud, mitte see ei muuda neid tugevamaks. Lehmapiima võib küpsetistes asendada näiteks mandlipiimaga, mis annab küpsetisele mõnusa maitse ja selles on vähe rasva.

Vähenda suhkru kasutamist

Üheksal juhul kümnest on retseptis kirjas liiga suur kogus suhkrut. Sa võid küpsetisse lisada vähem suhkrut kui retseptis kirjas, kuid maitsest ei pruugi seda arugi saada. Kasuta valge suhkru asemel mett või pruuni suhkrut. Võimalusel võib küpsetisi magusamaks muuta ka puhta vahtrasiirupi abil.

Vähenda soola kasutamist

Täpselt nagu suhkrut, on ka soola paljudes retseptides liiga palju. Naatrium käitub meie kehades nagu käsn, mis imeb vedeliku endasse ja tekitab pundunud tunde. Kui tegemist pole retseptiga, milles kasutatakse ka pärmi - soola on tarvis, et pärmi aktiveerida -, võib soolakogust vähendada ja seda vahet pole tundagi.

Küpseta väiksemaid koogikesi

Kuigi naudime sageli terve koogitüki söömist, tekib küsimus, kas meil on seda ikka vaja? Enamikul juhul on vastus eitav. Tavaliselt on nii, et aju ja keha on rahuldatud juba pärast esimest kahte suutäit ning rohkem polegi tarvis süüa. Lõpeta ülesöömine ja valmista väiksemaid küpsetisi. Minikoogid, muffinid ja teised pisikesed maiused on täiesti piisavad, et meie magusaisu rahuldada.

Facebook
Comments

Märksõnad

Tagasi üles